dimarts, 13 de gener del 2015

La Raíz.

Jo personalment, escolte molta música, de molts tipus però entre els meus grups favorits, destaca La Raíz. És un grup que sincerament adore moltíssim, i que sempre que puc, acudisc als concerts, si son prop, ets clar. Les seves cançons són en castellà. Pràcticament totes es claven amb la gent de dalt, no parlant del cel, ni molt menys, si no de qui governa el país. Vaig començar a sentir-lo farà cosa de tres o quatre anys enrere. I de cada cançó em quede amb una cosa.

Aquest grup tan espectacular prové de Gandia, si, d'ahí al costat. Començaren al 2005, amb el CD ''Sumere''. Cada dos anys més o menys estrenen disc. A 2007 '' El aire muerto''. Increïble disc. Dos anys després ''Guerra al silencio'' al 2009. Al 2011, que és quan jo em vaig fixar en el grup, van traure ''El lado de los rebeldes.'' No hi havia grup que m'agradassis més, insuperable. Però, al 2013 s'hi superaren amb '' Así en el cielo como en la selva.'' A aquest any estàn apunt d'estrenar disc nou, que se que de cap de les maneres em fallarà. Aquí us deixe el que més m'agrada de cada cançó del disc de 2013, espere que escolteu alguna, ja que us deixarà amb ganes de més.

Jilgueros: ''Somos los hijos del miedo, cosidos a hilos de un titiritero'' '' Tu lujo es mi ruina o mueres o muero.''
Nuestra nación: '' Esta vida no es larga, seremos niños detrás de las barbas.''
Llueve en semana santa: '' Siglo tras siglo vendiéndonos el cielo''
Dientes de león: '' Compartir esta batalla, dar patadas a la valla''
Donde duerme el Chamán:''la historia es tuya y tu eres la esperanza de nuestra lucha el escudo y la lanza''
Borracha y callejera:'' siempre fue el vaso el mejor beso para el esclavo.''
Suya mi guerra:''A los que saltan fronteras y empujan con fuerza''
Elegire: ''Elegiré, elegiremos, volar.''
Solo quiero de ti:'' Verás solo quiero de ti, todo lo que por ti perdí''

Así en el cielo como en la selva




2 comentaris: